Monday, March 7, 2011

SAMAN OH SAMAN, MAKIN MISKIN RAKYAT!

ASSAALAMUALAIKUM W.B.T.
salam sejahtera dan salam 1 malaysia.

Pertama tahniah kepada BN kerana membuktikan sebagai parti juara rakyat!
Menang di Kerdau dan Merlimau!
tapi hadiah kemenanganya sangat perit untuk di tanggung oleh rakyat jelata!
SAMAN EKOR!

Kerajaan sedang berusaha untuk pungut saman tertunggak berjumlah 49 juta!
kalau 1 saman selepas di potong diskaun dan katalah cuma RM 50 sahaja kerajaan sedang berusaha untuk memungut RM 2.45 billion dari rakyat jelata! tapi kalau jumlah RM 100 satu saman ianya pasti bernilai RM 4.9 billion!

Memang juara rakyat!

Ini perkara yang perlu di debatkan di parlimen! ini perkara yang rakyat perlu buat demontrasi di KLCC! bukan perkara remeh hindraf! bukan perkara Mesir dan Libya yang tak sangkut paut dengan rakyat Malaysia!

Tengoklah perkara ini dengan matahati wahai ahli parlimen! Rasailah keperitan rakyat ini wahai PERKASA, NGO, PERKIDA! Dalam dunia ni mana ada satu negara pun yang rakyatnya berpusu-pusu dan sanggup berhutang keliling pinggang untuk bayar saman! Tahniah pada PDRM, JPJ! kerana berjaya membuat rakyat gelisah dan tidak tidur lena.

Bulan Disember 2010 yang baru lepas, rakyat belum lagi dapat melempiaskan kelegaan selepas berhutang untuk masukan anak-anak ke sekolah, sekarang lagi bala hutang baru yang datang!

Lepas ni ramai orang yang akan cakap aku ni yang tak tahu undang-undang sebab orang akan kata kenapa kau buat kesalahan jalanraya! memang pun aku tak tahu sebab jalanraya di Malaysia bukan saja banyak tempat sebagai perangkap maut tapi perangkap had laju juga! Memang jalanraya di Malaysia dibuat sedemikian rupa untuk diadakan perangkap had laju! nama pun perangkap had laju....memang tujuannya nak memerangkap rakyat!

Penguatkuasa undang-undang jalanraya di Malaysia memang telah terlatih untuk memerangkap pemandu! penguatkuasa ni boleh menyamar macam-macam, kadang-kadang jadi papantanda lebuhraya, jadi tupai dalam semak, jadi tiang lampu, jadi macam-macm lah dengan tujuan supaya pemandu tak tahu yang di sedang di perangkap!

Kita pemandu pula kena ingat mulai pada hari ini, jangan lagi memandu dengan fokus utama di jalanraya tapi fokuslah pada semua tanda had laju di jalanraya sebab banyak had laju di letak di sebalik pokok-pokok, di sebalik papan tanda! kadang-kadang pula tak ada tanda had laju pun tapi kena saman juga sebab memandu lebih dari had laju! boleh ke kau pertikaikan? boleh ke kau pergi balai polis dan lawan dengan dia? mampu ke kau ambik lawyer nak lawan di mahkamah?

Ni lah nama nya SAMAN EKOR! kau semua kena faham macam aku juga yang tak faham! aku ingat lebih kurang nombor ekor la juga sebab semua kena kat taukeh ekor, kita kalah selamanya! inilah juara rakyat!

Kalau kita nak kira secara terperinci dan dengan penuh fakta bermaksud semua pemandu di Malaysia semuanya kena saman la sebab 49 juta saman di keluarkan kepada pemandu, tapi berapa ramai kah pemandu di Malaysia selepas di tolak dengan semua rakyat Malaysia dari bayi sehingga tua jengkot!

Bangunlah PERKASA, jeritlah PERKIDA, mana dia GAPS? mana hilang PEMUDA?
Ingatlah BN, jangan sampai tidak menjadi popular untuk pilihanraya yang akan datang kerana perkara seperti ini, tapi yakinlah bahawa SAMAN EKOR ni benar-benar menyusahkan rakyat!

No comments:

Post a Comment